Dagen i korthet.

Ännu en dag på jobbet avklarad. Känns riktigt skönt att helgen är på ingång nu. Frågan är hur jag ska spela mina kort? Att rutinmässigt och huvudlöst slänga sig ut i Stockholms nattliv känns givetvis lockande vid första åtanke. Dock vet jag inte om det är det smartaste jag kan göra nu  när jag faktiskt känner mig duktig för första gången på länge. Att ge sig ut och slira med alkohol, lösa förbindelser och andra lockelser med bakfylla som följd skulle kunna vara förödande. Vi får se vad som händer.

Så, vidare angående dagen har jag äntligen fixat gymkort på sats stureplan och första träningen äger rum på måndag! Då jag är obevandrad i träningsdjungeln tyckte jag att det verkade något dyrt men det kostar att ligga på topp (och dessutom göra sigsjälv en tjänst) och lär i slutändan vara en god investering.

Idag skulle jag även hjälpa 3 människor i nöd men det blev bara två vilket får ses som godkänt. Den första insatsen var för en kollega som brutit armen och behövde knyta om sin slips vilket jag i sann broderskapsanda hjälpte honom med.
Den andra personen jag assisterade var en äldre dam på mitt lokala Coop som inte nådde frukt och mandel chokladkakan på hyllan. Kändes skönt att kunna underlätta för hennes sockerintag och i belöning fick jag ett varmt skrynkligt russinleende. Det kändes skönt. = D

Vidare reflekterade jag om mina handlingar var rent godhjärtade eller inte. Visst underlättade jag vardagens lilla för två personer men var handlandet fött ur egoism? Hade jag gjort det över huvud taget om det inte fått migsjälv att må bra?

Oavsett vad så har jag haft en bra dag idag, vi får se vad kommande dagar har planerat för mig. Helgen blir spännande.

Ta vara på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0