Helgen har landat!

Det är fredag och jag är kär! Förälskad i mitt nya välmående. Det känns verkligen som att jag är på rätt väg ur min svacka. Har sakta men säkert börja styra upp min tillvaro bit för bit och hela jag andas positivt och känner stor energi inför vad som komma skall.

Sitter just nu och låtsasjobbar av dom sista timmarna på jobbet innan jag kastar in arbetshandduken till förmån för helgen. Tack vare en god natts sömn med tidig sänggång känner jag mig riktigt pigg och glad och om ett par timmar sitter jag och kollegorna och tar en kall afterwork öl eller drink på Hotellet som är ett av mina absoluta favoritloungeställen här i stan. Fantastiska drinkar och oftast fullt med ögongodis vilket kan vara gynnsamt för mig som nybliven singel. Tänker fortfarande lite på mitt älskade ex vilket både tynger och stärker mig men idag känns det spännande att ge sig ut och för första gången på länge kunna charma damerna och faktiskt veta att man kan ta det steget längre (om man känner för det) än jag kunde när jag var involverad i ett förhållande.

Skrev tidigare att jag samtidigt oroade mig lite inför den stundande helgen. Att ge sig ut i nattlivet kan i min nuvarande situation leda till ett rejält bakslag. Vill absoluta inte falla tillbaka i gamla spår av ren vana och jag tänker, om jag bestämmer mig för att köra hårt, spela mina kort försiktigt. Inte för mycket av det goda är planen. Vill inte vakna allt för bakis på lördag då jag har bestämt en tidig träff med en gammal väninna. Vi ska om vädret tillåter ta en skön höstprommenad på Djurgården så jag hoppas att detta vackra höstväder håller i sig.

Avslutar med en klassiker som speglar mina känslor för dagen relativt väl.



Kommentarer
Postat av: Söderlund

Fan vad nice när det fungerar som det ska! Vad, hände sen då? Blev det kanske något mer av de hela så att säga? :)

2008-10-04 @ 00:57:18
URL: http://ventux.blogg.se/
Postat av: Söderlund

Söderlunds succé med diskussionsinlägg fortsätter. Nu är det dags att diskutera allting som har med det alltid lika heta ämnet otrohet att göra. Gå in på bloggen och dela med dig av just dina tankar när det gäller alltid lika intressanta ämne. Hoppas på att just du vill lämna dina tankar och tycken. Stort tack på förhand för att du vill vara med och diskutera i en av de snabbast växande bloggarna just nu ute i vårat avlånga bloggland.

2008-10-06 @ 18:33:16
URL: http://ventux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0