Uppbrottet samt första handlingsplanen.

Just nu är det mycket blandade känslor. Jag och min älskade bröt upp för en tid sedan efter 3 underbara år tillsammans. Det känns tomt då hon var den person jag älskade över allt på jorden. Jag har många gånger tackat högre makter för att jag hittat kärlek att dela med en sådan underbar person. Hela hennes aura fick mig att inse vad jag ville med livet. Hon var inte bara min flickvän utan även min absolut bästa vän samt en enorm inspirationskälla. Den enda tjejen jag på allvar varit redo att släppa allt för att få vara med. Den enda tjejen som någonsin fått mig att fånle belåtet åt tanken att bygga bo och skaffa barn tillsammans i framtiden. Olyckligtvis körde saker och ting ihop sig mot slutet och efter ett gemensamt beslut valde vi att gå skillda vägar , situationen blev ohållbar helt enkelt utan att gå in på för mycket. Men det var snarare praktiska orsaker som föranledde uppbrottet än emotionella vilket givetvis svider hårdare för mig som fortfarande älskar henne. Samtidigt som jag mer och mer inser att det nog inte var vår tid så kan jag inte riktigt låta hoppets låga brinna ut.

Ensamt och tungt men samtidigt känner jag mig starkare. Jag börjar kunna se tillbaka på förhållandet med mer kritiska ögon än när jag befann mig mitt i det. Jag inser att jag inte alltid blev rättvist behandlad av henne och givetvis vice versa. Hon är inte helig och jag är inte alltid världens bästa pojkvän. Att ta i tu med mina känslor för denna kvinna och utvärdera detta förhållandet noga är något jag verkligen måste göra för att kunna resa mig ur min temporära svacka. Frågan är bara hur? Jag tänker mycket på det men kan inte komma fram till något konkret. Enda sekunden är jag förbannad, andra ledsen , tredje känner jag mig stark och nöjd med beslutet och i den fjärde så saknar jag henne och hoppas att det blir vi igen. Antar att tiden kommer få göra sitt  i detta fall och jag får anamma tålamodets dygd tills vidare.

Jag har nu hur som helst kommit på tre saker som ska hjälpa mig i resan mot toppen , den emotionella. Jag finner alla tre extremt viktiga och det känns skönt att jobba mot något konkret.

1. Sluta "ljuga" - Jag ser mig inte direkt som en lögnare. Dock drar jag ofta till med vita små istället för att vara rak och ärlig. Inte för att direkt behöver ljuga men jag gör det ändå vilket känns onödigt. Oftast kommer dessa smålögner i situationer där jag inte vill göra min omgivning besviken. Jag måste sluta försöka vara min omgivning till lags hela tiden och ett steg i rätt rikting är att lägga dessa vita lögner åt sidan för att kunna fokusera på min egen person. Ge migsjälv utrymme helt enkelt.

2. Börja träna - Trots mitt stora  idrottsintresse så är min fysik i dagsläget ett stort skämt. Jag är inte överviktig utan ser hyffsat vältränad ut men sena nätter med mycket alkohol och andra substanser i samband med ett stillasittande arbete kommer i längden att vara ohållbart. Jag ska sätta upp ett schema med mål att förbättra min kondition och styrka samt skära ned rejält på alla onyttigheter. Fin på utsidan - ful på insidan måste bort. Dessutom är det allmän vetskap att en god fysisk hälsa underlättar arbetet med att förbättra den mentala.

3.Betala mina skulder  - Trots god ekonomi händer det att jag skjuter på skulder jag ålagt mig. Detta är något som tynger mitt sinne och i nuläget behöver jag inte det. Därför ska jag innan oktobers slut vara helt skuldfri.

Känns som nystarten är igång nu!

Tack för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0